MÅ HÄLSAN VARA MED DIG!

Vanliga Frågor och Svar

PRODUKTERNAS KVALITET

LEVERANS, BETALNING, PAKET

GARANTIER

FRÅGOR OM PRODUKTERNA

SPECIALFRÅGOR

Om produktkvalitet och tillverkning • 

Vem utvecklar produkterna?

Vi designar och utvecklar produkterna själva. Vid produktutvecklingen tar vi hänsyn till de senaste vetenskapliga forskningsresultaten samt feedback och erfarenheter från våra över 400 000 konsumenter. 

Varifrån kommer produkterna?

Vi väljer råvarorna till våra produkter med stor omsorg. Råvarorna köps in från europeiska producenter, tillverkare och leverantörer utanför Europa. Vårt främsta mål är att den aktuella örten, livsmedlet eller aktiva substansen ska ge önskad effekt. Vi kompromissar inte med kvaliteten. Om något är bättre men dyrare, väljer vi det.

Var tillverkas produkterna?

Vissa produkter tillverkar vi själva, andra produceras i våra partners fabriker. Alla våra produkter tillverkas i Europa.

Vilket kvalitetsledningssystem tillämpar ni?

I våra fabriker, lager och hos våra partners tillämpas HACCP, ISO 22000 eller ISO 9001 kvalitetsledningssystem. Vi samarbetar inte med företag som inte har ett kvalitetsledningssystem.

Utförs analyser och tester på produkterna?

För varje enskild produkt och råvara utför vi mikrobiologiska och andra nödvändiga tester. Vissa produkter – såsom alger – testas även för strålning och tungmetaller.

Våra produkter konsumeras av oss själva – våra medarbetare, familjemedlemmar och barn – därför säljer vi endast produkter som vi är helt säkra på är fria från föroreningar.

Om leverans, betalning och paket

Hur mycket måste jag betala i fraktkostnad?

Du kan läsa mer om fraktkostnaderna här:

https://www.mannavita.se/pages/frakt-betalning

Finns det en gräns för fri frakt?

Ja. Om du beställer för mer än 99 €, står vi för fraktkostnaderna.

Hur snabbt får jag produkterna?

90 % av våra kunder får sitt paket inom 3 arbetsdagar från det att beställningen registrerats.

Hur kan jag spåra mitt paket?

När vi överlämnar paketet till kurirtjänsten får du en länk via e-post där du kan följa paketets väg.

Vilket fraktbolag skickar mitt paket?

De flesta av våra paket levereras för närvarande med GLS kurirtjänst.

Vilka betalningsmetoder finns det?

Du kan hitta information om aktuella betalningsmetoder på denna sida:

https://www.mannavita.se/pages/frakt-betalning

Hur kan jag returnera en produkt?

För information om retur av produkter, vänligen läs denna sida:

https://www.mannavita.se/pages/avbryt

Garantier

Får jag någon garanti för att produkten kommer att ha effekt?

Vid utvecklingen av våra produkter är det primära målet att hjälpa till att lindra symtomen på sjukdomar. Det är med detta mål vi utvecklar produkterna. Mannavita-teamet arbetar inte med genomsnittliga produkter. För oss är kvalitet och effektivitet det viktigaste. 

Trots detta, eftersom varje människas kropp är olika, kan vi inte garantera att en viss produkt definitivt kommer att förbättra din hälsa.

Finns det pengarna-tillbaka-garanti?

Ja, det finns. Det finns 30 dagars pengarna-tillbaka-garanti på alla produkter. Vi återbetalar produktens inköpspris inom 30 dagar även om du har tagit, konsumerat eller provat den.

Det viktigaste för oss är att hjälpa dig att uppnå en bättre hälsa.

Du kan läsa mer detaljerat om pengarna-tillbaka-garantin och villkoren här:

https://www.mannavita.se/pages/garantier

Frågor relaterade till produkter

Hur kan jag mäta upp 1 gram och 0,5 gram med bidrottninggeléskeden?

Mängden anges på handtaget av doseringsskedarna för bidrottninggelé.
1 och 0,5 gram motsvarar den strukna mängden som mäts upp med skedarna.

Vad är syftet med "Cryos"-påsen i paketet med bidrottninggelé eller rått pollen?

Påsen "Cryos" i paketet innehåller en gel för kylning av produkterna. Den är inte avsedd för konsumtion eller att smörjas på huden. Den kan användas som kylklamp – förvaras i frysen.

Var hittar jag doseringsskeden i Multikollagen-burken?

Du hittar doseringsskeden till Multikollagen-produkten inuti burken, i pulverblandningen.

Var hittar jag doseringsskeden i ElektronyK+-burken?

Du hittar doseringsskeden till ElektronyK+-produkten inuti burken, i pulverblandningen.

Kan jag dricka mer av juicerna än den rekommenderade dagliga mängden?

Ja.

Kan jag ta fler kapslar av vissa produkter än den rekommenderade dagliga mängden?

Våra produkter består av naturliga ingredienser av vegetabiliskt och animaliskt ursprung. Vi använder mycket få konstgjorda – isolerade föreningar – vid tillverkningen av produkterna. Detta innebär också att du utan problem kan konsumera dubbla eller tredubbla doser av Mannavita-produkterna, särskilt om du känner att du kan uppnå bättre effekt på så sätt.

Ytterligare specifika frågor

Kan jag även handla personligen hos er?

För närvarande är det inte möjligt. Vårt centrallager ligger i Ungern, nära Budapest. Om du besöker Budapest kan du även besöka vår centrala butik personligen. 
Vår adress: Mannavita - Budapest.

Kan jag även tala med er per telefon?

För närvarande har vi endast kundtjänst via e-post. Om du har några frågor, tveka inte att kontakta våra kollegor på info@mannavita.se på e-postadressen.

Jag är återförsäljare, kan jag sälja era produkter?

Igen. Läs villkoren på sidan nedan:

https://www.mannavita.se/pages/bli-var-aterforsaljare